dinsdag 14 augustus 2012

De Vrouwen Bijeenkomst


Wat ik vandaag gezien heb, dat zou gewoon moeten gefilmd worden !

Die madammen hier zijn knettergek Ö

Mijn gastmama heeft me meegenomen naar een soort vergadering van haar groep.
Ze noemen zichzelf de lachende maskers of zoiets...


Eerst zitten ze gewoon in een kring en babbelen ze allemaal doorelkaar, terwijl ze wachten tot de rest er is.
Ik zelf kreeg een beetje hoofdpijn van al dat getater...
Deze dames waren tussen de 40 à 80 jaar oud (de meeste gingen wat naar de oudere leeftijd toe)
We zaten daar ongeveer met 10.

En toen begonnen ze de stoelen aan de kant te schuiven en als zotten te dansen, ik wist niet hoe ik mij erbij moest stellen. Moest ik meedoen ? Moest ik bang zijn dat ze een heup zouden breken? Of mocht ik er gewoon mee lachen ?
Ik heb voor het laatste gekozen :p
En dat was de goede keuze, mn gastmama heeft me achteraf vertelt dat het de bedoeling is om mensen aan het lachen te brengen. Ze oefenen voor een soort show die ze gaan opvoeren en daarmee willen ze geld inzamelen voor het goede doel.
Toch was het een raar zicht, de rijkste dames in Guanajuato met hun dure ledere sjacossen, fel gelakte nagels, paars gekleurde haren, 3 ringen aan elke hand, rode lippen, op hoge hakken en strenge blikken, stonden opeens stieren na te doen...

Benidorm bastards op z'n Mexicaans ! Olé !

Ahja ieder zijn ding zeker, en voor het goede doel kan jezelf eens goed belachelijk maken geen kwaad.
Misschien mag ik volgende keer wel meedoen, alhoewel kijken leuker is ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten